اخبار

اخبار و اتفاقات سیاسی مهم در سال 2021

1. سنبله قتل

قتل جورج فلوید در سال گذشته محاسبات طولانی مدتی را برانگیخت و شهرها نحوه تأمین بودجه و پاسخگویی ادارات پلیس خود را زیر سؤال بردند. حدود نیمی از بزرگترین شهرهای کشور بودجه پلیس خود را کاهش دادند – اغلب با مقادیر نسبتاً کمی و معمولاً در زمینه کاهش بودجه گسترده‌تر مرتبط با بیماری همه گیر. شهرها و ایالت‌ها همچنین اقداماتی را برای بررسی دقیق رفتار اجرای قانون و سیاست‌های استفاده معتدل از زور اعمال کردند. چکار کنیم فرزندمان پسر شود

و سپس، به طور ناگهانی که جنبش اصلاحات پلیس شتاب گرفت، آن شتاب سقوط کرد. برخی از دموکرات ها فعالان Defund the Police را به دلیل نمایش ضعیف غیرمنتظره آنها در انتخابات 2020 مقصر می دانند. اما مشکل فوری‌تر افزایش قتل‌ها بود: افزایش 30 درصدی در سال 2020، افزایش 10 درصدی دیگر در سال 2021. اهمیتی نداشت که این افزایش در شهرهایی اتفاق افتاده باشد که بودجه پلیس را به همان اندازه که آن را کاهش داده‌اند افزایش داده است، یا اینکه به غیر از قتل، نرخ جرایم خشونت آمیز به روند کاهشی طی دهه ها ادامه داده است. اصلاحات پلیس باید منتظر می ماند. طرز تهیه حریره بادام بدون شیر

2. قتل اندرو براون جونیور.

صبح روز پس از محکومیت افسر سابق مینیاپولیس درک شووین به قتل جورج فلوید، معاونان کلانتر در الیزابت سیتی، کارولینای شمالی، اندرو براون جونیور، یک مرد سیاهپوست 42 ساله را به قتل رساندند و در حین فرار پنج بار از پشت به او شلیک کردند. جز اینکه دادستان منطقه در شهرستان پاسکوتانک به خود لگد زد و گفت براون – که غیرمسلح بود – از ماشینش به عنوان سلاح استفاده می کرد و نمایندگان برای دفاع از خود به براون شلیک کردند، بنابراین او آنها را تحت تعقیب قرار نمی دهد. او سپس فیلمی با دوربین بدنه ارائه کرد که دقیقاً خلاف آن را نشان می داد.

خانواده براون یک شکایت 30 میلیون دلاری تشکیل داده اند و گزارش شده است که FBI در حال بررسی است که آیا کلانتر با شلیک گلوله براون از پشت، حقوق او را نقض کرده است یا خیر. هر چه از این چیزها حاصل شود، این واقعیت باقی می‌ماند که عدالتی که جورج فلوید دریافت کرد استثناست، نه یک قاعده.

3. Gerrymandering

یکی از مؤلفه‌های کلیدی قانون متوقف شده «برای مردم»، تلاشی برای ممنوعیت تبهکاری سیاسی بود، که می‌تواند وسیله‌ای باشد که جمهوری‌خواهان کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را در نوامبر به دست بگیرند، حتی اگر موج قرمز مورد انتظار تحقق نیابد. یا شاید هم نه، اگر دعواهای دادگاه بر سر مناطق تحت نفوذ جمهوریخواهان در اوهایو و کارولینای شمالی به راه دموکرات ها پیش برود و دموکرات های نیویورک از خود یک جنگجوی سرسخت را انجام دهند.

مسئله این نیست – یا نباید باشد – که هجوم به کدام حزب کمک می کند. این است که به لطف پیشرفت‌های تکنولوژیکی، قانون‌گذاران اکنون می‌توانند رأی دهندگان خود را با دقت ریاضی انتخاب کنند، نه برعکس، و نتایج اکثر انتخابات‌ها قبل از رأی‌دهی اولیه به نتیجه نهایی نمی‌رسد. این راهی برای اداره یک دموکراسی سالم نیست.

4. بدهی وام دانشجویی

در اول فوریه، جو بایدن – که قول داده بود حداقل 10000 دلار بدهی وام دانشجویی را ببخشد – به پرداخت وام های دانشجویی فدرال اجازه می دهد تقریباً دو سال پس از توقف در دوره دونالد ترامپ، از سر گرفته شود. این یک پیام جهنمی برای مبارزات انتخاباتی است.

با از سرگیری پرداخت ها، کاخ سفید امیدوار است نشان دهد که اقتصاد به زمین محکم بازگشته است. برای وام گیرندگان، که مجموعاً 1.6 تریلیون دلار بدهکار هستند، این تصور احتمالاً نگرانی شماره 1 آنها نیست. بایدن می‌گوید در صورت تصویب لایحه‌ای برای بخشودگی بدهی‌های وام‌های دانشجویی در کنگره، لایحه‌ای را امضا خواهد کرد. وزارت آموزش او هنوز در حال بررسی است که آیا او صلاحیت بخشودگی یکجانبه بدهی را دارد یا خیر، که ممکن است یکی از راه‌های کاهش آسیب سیاسی رای دهندگان جوان باشد.

5. تحقیقات ترامپ

یک کمیته مجلس نمایندگان در حال بررسی قیام 6 ژانویه – از جمله نقش مقامات کاخ سفید در هماهنگی و تحریک این حمله – است و ترامپ برای جلوگیری از انتشار اسناد بالقوه نکبت‌بار شکایت کرده است. نیویورک در حال بررسی رویه های تجاری دونالد ترامپ است و او نیز برای تعطیل کردن این تحقیقات شکایت کرده است. یک دادستان جورجیا در حال بررسی این موضوع است که آیا تماس تلفنی ترامپ با وزیر امور خارجه که از وی خواسته بود رای بیشتری بیابد از مرز قانونی عبور کرده است یا خیر. ترامپ همچنین با شکایت افسران پلیس کنگره و قانونگذاران در مورد خشونت 6 ژانویه و یک دعوی افترا ناشی از اتهامات تجاوز جنسی مواجه است.

چه کسی می‌داند که هر یک از اینها به چه معناست، اما ترامپ را در اخبار نگه می‌دارند. از یک سو، ادعای شهادت او را بیش از پیش برای فدائیانش محبوب می کند. از سوی دیگر، اجرای کمپین ریاست جمهوری در حالی که با یک رپ جنایتکارانه مبارزه می کنید، سخت است.

6. موج Omicron

ما به بزرگترین علامت سوال سال 2022 پایان خواهیم داد: نوع Omicron با قابلیت انتقال بیش از حد بد چقدر خواهد بود؟ ما می دانیم که موج در راه است. ما می دانیم که در نواحی واکسینه نشده پاره می شود، اگرچه افراد واکسینه شده هنوز هم مستعد ابتلا هستند، به ویژه آنهایی که تقویت کننده ندارند. اما آیا این امر به بهبود اقتصادی زانو خواهد زد؟ آیا به محدودیت‌های همه‌گیری جدید منجر می‌شود؟ آیا اتاق های اورژانس (یا سردخانه ها) را برای هفته ها پر می کند؟

یا بالاخره افراد مقاوم به واکسن را متقاعد می کند که با این برنامه کنار بیایند؟

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا