سفر و گردشگری

شگفت انگیز ترین مکان ها برای مسافرت

شهرستان تیپراری، ایرلند

مطمئناً، هیجان سفر به ایرلند هرگز از بین نرفته است، اما سال 2022 یک سال برجسته برای جزیره زمرد است که 100 سال از تصویب قانون اساسی ایالت آزاد ایرلند را جشن می گیرد. حضور در سالگرد دلخراش مجموعه ای از تجربیات و گشایش های جدید فریبنده خواهد بود.

Country Tipperary به دلیل دیدنی‌ترین مجموعه ساختمان‌های قرون وسطی در ایرلند – که دیدنی‌ترین مجموعه ساختمان‌های قرون وسطایی در ایرلند است – مدت‌هاست که علاقه‌مندان به تاریخ را جذب علاقه‌مندان به تاریخ کرده است، اما به ندرت بیش از نیم روز به عنوان بخشی از یک برنامه سفر طولانی‌تر بوده است. اما در سال 2022 میهمانان باید استراحت کنند، زیرا در این شهرستان دنج و با شخصیت چیزهای بیشتری برای لذت بردن وجود دارد، از صنعتگران محلی و کارخانه های پشمی خانوادگی گرفته تا کارخانه های تقطیر صنایع دستی و سازه های غار باستانی.

در بهار، Relais & Chateaux جدیدترین ملک خود را در Cashel افتتاح خواهد کرد. کاخ کَشِل با بازسازی هنرمندانه یک خانه بزرگ قرن هجدهمی که زمانی محل اسقف اعظم ایرلند بود، 42 اتاق و سوئیت هوشمند، یک اسپا امیدوارکننده و یک رستوران با تمرکز بر غذاهای فصلی و بسیار محلی ارائه می‌کند. همچنین می‌توانید در تورهای غذایی Tipperary، که در مزارع عسل – که اهمیت محافظت از زنبور سیاه کوچک اما تاثیرگذار ایرلندی را به نمایش می‌گذارد – و پنیرسازان معمولی که در آن می‌توانید یک قاچ خامه‌ای غیرقابل تصور از کَشل بلو را لذت ببرید، می‌توانید نوش جان کنید. تمام آن را در امتداد خط ساحلی پر شور Lough Derg پیاده‌روی کنید، جایی که قایق‌رانان، قایق‌رانان و دوچرخه‌سواران به شما ملحق می‌شوند که در کنار هکتارها از چمنزارهای شاد گل‌های وحشی غوغا می‌کنند.

نکته پایداری: EcoBooley درسی در مورد سفرهای توزیع شده – و معماری زیست اقلیمی است. کشاورز پشت این خانه‌های سنگی و کلبه‌ای استفاده نشده، از طراحی خلاقانه، شیشه‌های با کارایی بالا و سقف عایق پشمی برای اطمینان از کنترل طبیعی آن با آب و هوا استفاده کرد، که به معنای مصرف انرژی کمتر برای خنک کردن یا گرم کردن ساختمان است. یک توربین آب مولد انرژی در یک جریان کوهستانی نصب شده بود و با مبلمان ساخته شده از بلوط قدیمی، رنگ‌های سازگار با محیط‌زیست و اثاثیه‌های نرم توید ساخته شده توسط صنعتگران تزئین شده است.

محل اقامت در کانتی تیپراری: بزرگ بروید و قلعه بازسازی شده ایرلندی قرن پانزدهمی را با دوستان و خانواده پر کنید، با برج، اتاق ضیافت و تخت های چهار پوستر. اقامت خود را رزرو کنید

بهترین برای معتادان ماجراجویی

تانزانیا مرکزی

اگرچه مرکز تانزانیا مملو از مناظر پرباری است که الهام‌بخش شاعران، نقاشان و فیلمسازان تاریخ طبیعی است، اما گردشگران مرکزی تانزانیا را اغلب نادیده می‌گیرند و در عوض به مناطق محبوب سافاری پنج بزرگ این کشور می‌روند. اما همانطور که نحوه سفر ما در حال تکامل است – و ما را تشویق می کند تا برای تنفس در آن نقاط “در بین” مکث کنیم – این منطقه که قبلاً دست کم گرفته شده بود، بالاخره زمان خود را در آفتاب می گیرد.

به ویژه، امیدهای زیادی برای تغییر در روش سافاری ما وجود دارد. به‌جای گشت و گذار در هواپیماهای کوچک بین خطوط هوایی مختلف، این امیدواری وجود دارد که بتوانیم سفرهای زمینی سنجیده‌تری را بین کمپ‌ها انجام دهیم و تمرکز و گردشگری مورد نیاز را به این مناطق غالباً متروکه جلب کنیم.

در منطقه حفاظت شده جنگل طبیعی اولوگورو تانزانیا – جایی که آب و هوا بسیار مرطوب و زمین آنقدر منزوی است که منجر به فوران گونه‌های متنوع و بومی شده است – پول برای تقویت گردشگری و همچنین تضمین شیوه‌های کشاورزی پایدار صرف شده است. مقامات محلی در کنار زنبورداران سنتی برای ترویج روش‌های ایمن‌تر برداشت کار می‌کنند، در حالی که آتش‌سوزی‌های جنگلی به شدت کاهش یافته و تعداد بازدیدکنندگان به دلیل بهبودهای بسیار مورد نیاز در جاده‌ها افزایش یافته است.

در پارک ملی کوهستانی اودزونگوا در جنوب مرکزی، دومین تنوع زیستی بزرگ را در بین هر پارک ملی در آفریقا خواهید دید (که نام مستعار وسوسه انگیز «گالاپاگوس آفریقایی» را برای آن به ارمغان آورده است). رشته کوه در اینجا گسترده ترین در تانزانیا است که حداقل 100 میلیون سال پیش توسط سنگ های کریستالی باستانی تشکیل شده است که به تدریج از طریق خطوط گسل بالا آمده اند. میمون‌های کلوبوس «پیرمرد» و مانگابی‌های

کاکلی سانجه روی اندام‌های رشته‌ای در میان درختان تاب می‌خورند، و پارک بیش از 400 گونه پرنده را در خود جای داده است، از جمله چهار گونه که در هیچ جای دیگر این سیاره دیده نمی‌شوند، و این چشم‌انداز نادیده گرفته شده را تبدیل به آرمان‌شهر واقعی طبیعت‌گردان می‌کند.

نکته پایداری: مطمئن شوید که لژهای بازی و استراحتگاه‌های ساحلی را انتخاب کنید که به دلیل حفظ محیط زیست و دوست‌دار محیط‌زیست مورد تحسین قرار می‌گیرند. مسکن پایدار را می‌توان به‌عنوان ویژگی‌هایی که با انرژی خورشیدی و وسایل نقلیه برقی ۴×۴ تغذیه می‌شوند، شناسایی کرد. آنها را در برنامه های توسعه جامعه خود نیز کباب کنید، و مطمئن شوید که در هر مرحله از تیم های خود، به ویژه در سطح مدیریت، افراد محلی را به کار می گیرند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا