ذهن و هوش

مدت زمان یادگیری زبان خارجی به چه عواملی بستگی دارد؟

پاسخ صحیح این است: “بستگی دارد”، اما احتمالاً قبلاً این را می دانستید.

پاسخ بعدی و دقیق‌ این است که یادگیری روان صحبت کردن، نوشتن و خواندن به یک زبان جدید بین سه ماه تا دو سال طول می‌کشد. جدیدترین راه های درمان استرس

این «مقوله‌های» متفاوت چه چیزی را نشان می‌دهند؟ چه عواملی می تواند به شما کمک کند تا تخمین بزنید که چقدر طول می کشد تا زبان کشور میزبان خود را یاد بگیرید؟ در زیر به جزئیات خواهیم پرداخت.

پنج عاملی که مدت زمان یادگیری یک زبان خارجی را تعیین می کند

خود زبان خارجی

پنج نوع زبان بر اساس سختی و زمان مطالعه مورد نیاز وجود دارد که توسط موسسه خدمات خارجی طبقه بندی شده است. ترکیب هر زبان – الفبا، دستور زبان، تلفظ و ریتم آن – در نهایت سادگی یا پیچیدگی یادگیری آن را تعیین می کند.

بیایید فرض کنیم 25 ساعت در طول هفته را برای تمرین زبان انتخابی خود اختصاص داده اید. اینکه چقدر در یادگیری آن زبان پیشرفت می کردید بستگی به این دارد که زبان به کدام دسته تعلق دارد.

رده 1 شامل زبان های نزدیک به انگلیسی مانند فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی است. یادگیری اینها 600 ساعت یا 6 ماه طول می کشد تا به سطحی از مهارت عمومی حرفه ای دست یابید.

یک زبان رده 2، مانند آلمانی، کمی پیچیده تر است و 2 ماه دیگر طول می کشد – در مجموع 750 ساعت برای رسیدن به همان سطح مهارت.

زبان های دسته 3، مانند اندونزیایی و سواحیلی، دارای سطح متوسطی از پیچیدگی هستند و در مجموع به 900 ساعت یا 9 ماه برای دستیابی به مهارت نیاز دارند. بهترین دفتر مهاجرتی تهران

زبان های غالب در اکثر کشورهای آسیایی در رده 4 قرار می گیرند که در آن هر زبان به 1100 ساعت (تقریباً یک سال کامل) برای دستیابی به مهارت نیاز دارد.

در نهایت، رده 5 شامل پیچیده ترین زبان های جهان مانند عربی، چینی، ژاپنی و کره ای است. این نیاز به انگلیسی زبانان برای سرمایه گذاری 2200 ساعت، یا تقریبا 2 سال است. این دو برابر بیشتر از هر زبان دسته 4 برای دستیابی به مهارت است!

انتظارات شما (تسلط مطلوب)

سطح تسلط یا مهارتی که دنبال می کنید چیست؟ شاید شما فقط می خواهید به زبان اسپانیایی به صورت مکالمه مسلط شوید، یا شاید در حال یادگیری شغل آینده در خارج از کشور هستید.

شاید شما یک سرگرمی چند زبانی باشید که به زبان های جدید سر و کار دارید و بیشتر روی کشف اصول اولیه تمرکز می کنید. شاید امیدوار باشید روزی یک مهاجر مسلط باشید.

هر زبان آموزی اهداف و اهداف منحصر به فردی دارد و به شما کمک می کند تا بدانید اهداف شما چیست تا بتوانید ساعات مورد نیاز را به طور دقیق تخمین بزنید.

از هر یک از این سه مقیاس برای کمک به تصمیم گیری در مورد میزان مهارت مورد نظر خود استفاده کنید:

مقیاس ILR (میزگرد زبان بین سازمانی) شامل پنج سطح از مهارت ابتدایی در سطح 1، تا مهارت بومی یا دو زبانه در سطح 5 است.

CEFR (چارچوب مرجع مشترک اروپایی) برای زبان ها از سه سطح تشکیل شده است: A (کاربر اصلی)، B (کاربر مستقل) و C (کاربر ماهر).

دستورالعمل های ACTFL (شورای آمریکایی آموزش زبان های خارجی) به 5 سطح اصلی تقسیم می شود: مبتدی، متوسط، پیشرفته، برتر و ممتاز.

همه زبان آموزان باید هدف نهایی خود را در ذهن داشته باشند. اگر اهداف شما سفر است، واژگان و دستور زبان اولیه برای رساندن منظورتان کافی است. اگر در نهایت می خواهید مترجم شوید، به مهارت های پیشرفته لغات و دقت گرامری نیاز دارید.

در هر صورت، تعیین انتظارات درست از قبل، شانس شما را برای دستیابی به اهدافتان افزایش می دهد.

شما می توانید زبان کشور میزبان خود را با رویکرد خودآموزی آهسته و پیوسته بیاموزید یا می توانید با کمک حرفه ای رویکردی سریع و خشمگین در پیش بگیرید. در هر صورت، همیشه اهداف و هدف کلی خود را در ذهن داشته باشید.

در نهایت، آشنایی با تکنیک های (فرا)شناختی و استراتژی های یادگیری واقعا می تواند کمک کند:

  • دستگاه های یادگاری
  • زبان همزاد
  • تکنیک بافت دیگلوت
  • سیستم حافظه تکرار فاصله دار
  • خیساندن مغز
  • افکار نهایی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا