ذهن و هوش

نحوه بهبود تمرکز: نکات فوق سریع و علمی

خوب، اگر می خواهید بدانید که چگونه تمرکز و دقت را بهبود ببخشید تا در نهایت بتوانید کارهای مهم زندگی خود را انجام دهید، نکات فوق سریع در این صفحه دقیقاً همان چیزی را که برای تمرکز سریع نیاز دارید به شما ارائه می دهد.

کنجکاو هستید که این پست چه چیزی را پوشش می دهد؟

همه چیزهایی که برای متمرکز ماندن باید بدانید

سریعترین راه برای بهبود تمرکز

چگونه با این 3 هک سریع محیطی تمرکز را افزایش دهیم

چگونه با تمرکز روی بدن خود تمرکز را بهبود بخشید: 4 نکته ساده

آیا می خواهید این استراتژی های افزایش تمرکز فوری را در زندگی خود به کار ببرید؟

برای تقویت تمرکز آماده اید؟ بیا شروع کنیم.

همه چیزهایی که برای متمرکز ماندن باید بدانید

چه چیز هایی را باید برای متمرکز ماندن بدانیم. چه تکنیک هایی را باید بشناسیم آیا داشتن حافطه قوی و قدم زدن در قصر حافطه می تواند ما را در داشتم یک تمرکز قوی و پایدار یاری دهد؟

برای داشتن یک  تمرکز خوب لازم است حتما یک حافظه ی قوی نیز داشته باشید. تمرکز مانند یکی قفل است که کلید آن حافظه است.

در اینجا دقیقاً نحوه متمرکز ماندن آمده است

اکثر مردم کل ایده بهبود تمرکز را اشتباه می گیرند. آن‌ها فکر می‌کنند تمرکز یک موضوع انگیزه است – و همچنان در «چرا» خود جستجو می‌کنند، نقل قول‌های الهام‌بخش را می‌خوانند و مربیان پاسخگویی را استخدام می‌کنند.

نگاه کن:

این تلاش ها همه زمان و مکان خود را دارند. اما همه آنها زمان، تلاش و هزینه دارند. بدتر از آن، آنها فقط تا زمانی کار می کنند که پایین انگیزه بعدی روی سر شما سقوط کند.

و سپس…

شما باید دوباره شروع کنید!

بله، انگیزه در نوسان است و این تقصیر شما نیست – همین طور است.

اما مهم نیست که انگیزه شما برای بهبود تمرکزتان چیست، ایجاد برخی تغییرات ساده در محیط و نحوه کارتان می تواند به طور چشمگیری تمرکز و توانایی شما در به خاطر سپردن سریع اطلاعات را بهبود بخشد.

سریعترین راه برای بهبود تمرکز

1- انجام مراقبه و مدیتیشن

2- برنامه ریزی کردنن

3- از بین بردن افکار منفی

4- آگاهی درونی را افزایش دهید.

5- آرامش را به زندگی خود بیاورید.

6- روابط اجتماعی قوی تری داشته باشید.

7- ورزش کنید.

مدیتیشن عالیه من را اشتباه نگیرید فواید آن متعدد و به خوبی ثابت شده است. به بهبود تمرکز، سلامت روحی و جسمی کمک می کند. حتی بهتر از آن، مدیتیشن شما را جوان و شاد نگه می دارد.

هر چند مدیتیشن جنبه منفی دارد. برای دیدن مزایای آن زمان می برد. به علاوه، باید حداقل 4 جلسه 15 دقیقه ای در هفته را متعهد شوید. ارزشش را دارد، اما نه آنی.

شما سوالات مبرم تری دارید:

در مورد آن تجدید نظر نوروناتومی برای امتحان فردا چطور؟ یا عبارات آلمانی که باید برای سفر هفته آینده حفظ کنید؟

مدیتیشن عالی است و اگر قبلاً آن را انجام می‌دهید، باید به تمرین آن ادامه دهید، اما برای تمام آن لحظاتی که نیاز به رفع سریع تمرکز دارید.

همه ما توسط نوعی انگیزه هدایت می‌شویم، خواه بیرونی، مانند پول، تمجید یا اجتناب از تنبیه، یا درونی – استقلال، تسلط یا هدف.

بسیاری از ما ترکیبی از چیزهایی داریم که باعث می‌شود ما را وادار می‌کنند، اما اغلب یک عامل غالب وجود دارد – یک محرک انگیزشی که آتش شما را روشن می‌کند.

به شما پیشنهاد می کنم بفهمید چیست. زیرا، صادقانه بگوییم، اگر بدانید چه چیزی آتش شما را روشن می‌کند، همیشه می‌توانید سوخت مناسب را در مخزن انگیزشی خود قرار دهید و بدون نیاز به “انگیزه دادن” دوباره و دوباره به جایی که می‌خواهید برسید.

توصیه می کنم کتاب عالی دنیل پینک: رانندگی را بخوانید. حقیقت شگفت انگیز در مورد آنچه که ما را تشویق می کند. اگر هیچ چیز دیگری، TEDTalk او، The Puzzle Of Motivation را تماشا کنید:

خیلی خوب است که همیشه برای انجام کارهایی که باید انجام دهید انگیزه داشته باشید، اما دیر یا زود این احساس را خواهید داشت که ترجیح می دهید بازی مورد علاقه خود را انجام دهید، ویدیوهای احمقانه گربه را تماشا کنید یا میز خود را پاک کنید.

بهترین راه برای جلوگیری از وقوع آن ایجاد سیستمی است که روی خلبان خودکار اجرا شود.

این روشی است که من نوشته‌هایم را انجام می‌دهم – کتاب(ها)، پست‌های مهمان، ایمیل‌ها، و غیره. حتی این پادکست با استفاده از سیستم من نوشته شده است – سیستمی که باعث می‌شود کارهایی را که باید انجام دهم حتی زمانی که احساس نمی‌کنم انجام دهم. آن را دوست دارم.

سیستم ها قابل اعتماد، تکرارپذیر هستند و روی خلبان خودکار اجرا می شوند.

آنها نیاز به سرمایه گذاری اولیه و زمان و تلاش دارند، اما پس از راه اندازی، بدون سر و صدا و هزینه اضافی به طور خودکار اجرا می شوند.

من می توانم ساعت ها در مورد ساختن سیستم های بهره وری و عادت صحبت کنم، اما اجازه دهید چند نکته مفید را به شما ارائه دهم.

استراتژی هایی برای کار در زندگی شما

اگر هدف خود را از داشتن تمرکز فهمیده باشید می توانید به سمت رویاها و یادگیری بدون وقفه قدم بگذارید. هرچه تمرکز شما بیشتر باید میزان یادگیری شما نیز بیشتر می شود.

ممکن است به نظر برسد که تمرکز مهارتی است که توسعه آن به زمان زیادی نیاز دارد و برای تکمیل آن تلاش زیادی لازم است – و بله، رویکردهای سنتی مانند مدیتیشن و استراتژی‌های انگیزشی در واقع به زمان و تمرین نیاز دارند تا بتوانید از نتایج آن بهره ببرید.

اما با یکسری ترفندهای هوشمند که واقعاً دو سطح هوش را بهبود می‌بخشد، می‌توانید به سرعت ذهن خود را که تحت تأثیر حواس‌پرتی و اهمال‌کاری‌ها شکست می‌خورد، به ماشینی قدرتمند تبدیل کنید که می‌توانید با زدن یک دکمه آن را روشن کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا