ذهن و هوش

نکات عملی برای خود سازی

چرا می خواهید خودتان را بهبود ببخشید؟ شاید بخواهید چیزهای جدیدی بیاموزید، عادت های بد را جایگزین کنید، بهره ورتر شوید، تعادل عاطفی پیدا کنید یا روابط خود را بهبود بخشید؟ غلبه بر ترس از صحبت را بلد باشید.

1. در یک دوره آنلاین شرکت کنید

گذراندن یک دوره آنلاین راهی عالی برای یادگیری مهارت های جدید، گسترش طرز فکر و بهبود خود است.

چه بخواهید بازاریابی دیجیتال، عکاسی یا برنامه نویسی را یاد بگیرید، دوره های آنلاین رایگان شگفت انگیز زیادی وجود دارد.

به عنوان مثال، می توانید یاد بگیرید که چگونه با Shopify Compass یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید یا پلتفرم های دوره های آنلاین مانند Udemy، Coursera و edX را بررسی کنید.

2. زبان یاد بگیرید

یادگیری یک زبان جدید راهی عالی برای کار کردن روی خود، کشف فرهنگ متفاوت و تغییر نگاه خود به جهان است. به علاوه، یادگیری یک زبان جدید می‌تواند فرصت‌های سفر جدیدی را ایجاد کند و دوستان بالقوه جدیدی را به شما معرفی کند.

اگر این کافی نباشد، فرصت عالی برای تمرین مهارت‌های زندگی ارزشمند مانند صبر، پشتکار، فداکاری و سخت کوشی نیز خواهید داشت.

برای شروع، چند دوره رایگان زبان آنلاین در Duolingo، edX و Alison را بررسی کنید.

3. نواختن یک ساز موسیقی را یاد بگیرید

درست مانند زبان‌ها، موسیقی نیز می‌تواند شما را به دنیای جدیدی باز کند. یادگیری یک ساز می‌تواند راهی فوق‌العاده برای پیوستن به یک جامعه اختصاصی، یافتن روشی سالم برای ابراز احساسات و ایجاد اشتیاق مادام‌العمر باشد.

بنابراین، اگر همیشه می خواستید یک ساز موسیقی بزنید، هیچ زمانی مانند زمان حال وجود ندارد! به علاوه، هزاران آموزش رایگان آنلاین برای شروع شما وجود دارد. برای جستجوی دروس رایگان به YouTube بروید. آموزش آرایشگری مردانه

4. یک کسب و کار راه اندازی کنید

راه اندازی یک کسب و کار می تواند بسیاری از مزایای مشابه یادگیری زبان یا ساز را به همراه داشته باشد. با این حال، یک مزیت جایزه وجود دارد: شما همچنین می توانید درآمد کسب کنید.

انواع مختلفی از کسب و کارها وجود دارد که می توانید راه اندازی کنید، مانند مشاغل آزاد، مشاوره و آموزش آنلاین. با این حال، اگر در تجارت تازه وارد هستید، dropshipping را در نظر بگیرید. این مدل کسب و کار به شما این امکان را می دهد که بدون سرمایه گذاری اولیه، فروش محصولات خود را به صورت آنلاین آغاز کنید.

شما می توانید به صورت رایگان در کمتر از 30 دقیقه شروع کنید!

5. با بهبود عادات خود روی خود کار کنید

ایجاد انگیزه در خود بسیار مهم است، اما به‌عنوان کارآفرین و سخنران، جیم ران گفت: «انگیزه چیزی است که شما را شروع می‌کند. عادت چیزی است که انرا مکرر انجام میدهی.” بنابراین، بیایید راه‌هایی را برای بهبود خود از طریق عادت‌هایتان بررسی کنیم.

آیا دوست دارید زمان کمتری را در رسانه های اجتماعی، یوتیوب یا نتفلیکس صرف کنید؟ خواندن یک جایگزین عالی است.

بسیاری از موفق ترین افراد جهان خواندن را به عنوان راهی برای بهبود هر روز ارزش می دهند. به عنوان مثال، بیل گیتس سالانه 50 کتاب می خواند – این تقریباً یک کتاب در هفته است.

مطمئن نیستید چه چیزی را بخوانید؟ مشکلی نیست ما راهنمای 40 کتاب برتر همه دوران را که باید بخوانید!

6. به یک برنامه ورزشی پایبند باشید

دلیلی وجود دارد که افراد موفق به طور منظم ورزش می کنند. این سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می کند، به ما انرژی بیشتری می دهد و می تواند هورمون ها و احساسات ما را تنظیم کند، که به ما کمک می کند متمرکز و با انگیزه بمانیم.

اگر می خواهید به طور منظم ورزش کنید، دانلود یک برنامه ورزشی، ورزش با یک دوست یا تعیین یک هدف روزانه، مهم نیست که چقدر کوچک باشد، در نظر بگیرید.

7. سالم تر بخورید

با بسیاری از گزینه های ناسالم موجود، خوردن سالم می تواند چالش برانگیز باشد.

با این حال، رژیم های غذایی ما تأثیر زیادی بر شادی، رفاه و موفقیت ما دارند. آنچه مصرف می کنیم می تواند ما را درمان کند یا به ما آسیب برساند.

یک ضرب المثل آیورودای هندی وجود دارد که می گوید: «وقتی رژیم غذایی اشتباه است، دارو هیچ فایده ای ندارد. وقتی رژیم غذایی درست باشد، نیازی به دارو نیست.»

هنگام تلاش برای تغییر یک عادت بد، از کوچک شروع کنید و روی ثبات تمرکز کنید. به عنوان مثال، می توانید با خوردن حداقل سه نوع میوه و سبزیجات تازه در هر روز شروع کنید.

8. تماشا و گوش دادن به رسانه های مثبت

ضرب المثل “شما همان چیزی هستید که می خورید” در مورد هر چیزی که ما مصرف می کنیم نیز صدق می کند، مانند چیزهایی که به آنها گوش می دهیم و تماشا می کنیم.

هر پادکست، فیلم و پست رسانه های اجتماعی که مصرف می کنیم بر حالات روحی و عاطفی ما تأثیر می گذارد.

در واقع، یک مطالعه جدید ثابت کرده است که رسانه های اجتماعی اثرات منفی بر سلامتی دارند و احساس افسردگی و تنهایی را افزایش می دهند.

عادات رسانه ای خود را در نظر بگیرید. آیا چیزی وجود دارد که به طور منظم مصرف می کنید که به سلامت روانی یا عاطفی شما آسیب برساند؟

یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود خود این است که آنچه را که گوش می‌دهید و تماشا می‌کنید، تغییر دهید. بنابراین، آن را تغییر دهید و پادکست های انگیزشی را بررسی کنید یا تلویزیون الهام بخش و آموزشی تماشا کنید.

9. یاد بگیرید که عمیقا استراحت کنید

این روزها کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد: کار، مطالعه، خواندن کتاب، تماشای تلویزیون، گوش دادن به پادکست ها، اطلاع رسانی در شبکه های اجتماعی، پیام دادن به دوستان، انجام امور، تمیز کردن، مسافرت، خرید، آشپزی، ورزش…

علاوه بر این، معمول است که احساس کنید برخی از انواع «انجام» «استراحت» و برخی دیگر «کار» هستند. به عنوان مثال، کار، مطالعه و نظافت «کار» است. و سفر، رسانه های اجتماعی و پیام رسانی به دوستان «استراحت» است.

به جز، سفر، رسانه های اجتماعی و پیام رسانی به دوستان نیز خسته کننده هستند!

نکته اینجاست: گاهی اوقات، ما فقط نیاز به انجام هیچ کاری نداریم – به معنای واقعی کلمه، “هیچ چیزی”. سیلویا بورستاین، نویسنده و معلم مراقبه، نوشت: «فقط کاری نکن، بنشین!»

پس سعی کنید آرام بنشینید، غروب خورشید را تماشا کنید و زمانی را با خود شگفت انگیز خود در طبیعت بگذرانید.

این می تواند در ابتدا احساس بسیار ناخوشایندی داشته باشد. با این حال، یادگیری با خود بودن بدون حواس‌پرتی، بخش مهمی از خودسازی معنادار است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا