سفر و گردشگری

نکات مهم سفر از نظر کارشناسان

1. از خودتان عکس های زیادی بگیرید

من و دیو همیشه خجالت می‌کشیدیم از دیگران بخواهیم از ما عکس بگیرند. و اکنون تعداد بسیار کمی از ما با هم هستیم. از سایر گردشگران بخواهید که از خودتان در مقابل آن مکان های نمادین در سراسر جهان عکس بگیرند. و مطمئن شوید که چیزی فراتر از یک سلفی است! ما شروع به گرفتن سلفی کردیم و متوجه شدیم که همه آنها یکسان به نظر می رسند. آن عکس های حماسی را بگیرید و شروع به خاطره سازی کنید. و سپس تعدادی از آنها را چاپ کنید. آنها را فقط روی تلفن یا رایانه خود نگذارید، چاپ هایی را برای نمایش در هنگام بازگشت به خانه ایجاد کنید تا خاطرات شگفت انگیز سفر را به شما یادآوری کند.

2. هر چند وقت یکبار ولخرجی کنید

حتی اگر در تنگناترین بودجه‌ها هستید، مهم است که در سفر به دنیا از چیزهای ظریف‌تری در زندگی استفاده کنید. ما با بودجه بسیار کم کوله پشتی زیادی انجام داده ایم، اما هر چند هفته یک بار از هتل های ارزان قیمت استراحت می کنیم. گاهی اوقات وقتی پس از یک ماجراجویی طاقت‌فرسا به شهری می‌رسیم، یک هتل مجلل رزرو می‌کنیم تا دوباره شارژ کنیم و لذت، هیجان و عاشقی را زنده نگه داریم. به ویژه، اگر در جنوب شرقی آسیا سفر می کنید، یک هتل لوکس می تواند بسیار ارزان باشد!

3. از منطقه راحتی خود خارج شوید

سفر زمان شما برای انجام کاری خودجوش است که هرگز رویای انجام آن را در خانه ندارید. هر زمان که از منطقه آسایش خود خارج می شدیم، اتفاقات جدید و هیجان انگیزی در زندگی ما نیز رخ می داد. برای ایجاد یک تغییر بزرگ فقط یک قدم کوچک لازم است. سفری که می تواند شما را ترغیب کند که سرگرمی های جدیدی داشته باشید و زندگی خود را از دید متفاوت ببینید. پس برو دنبالش! بخوانید: چگونه برای شروع با ترس های خود روبرو شوید.

4. با مسافران دیگر رقابت نکنید

تو میدونی اونا کی هستن. اسنوب های مسافرتی که باید به خود ببالند که کجا بوده اند، چه کرده اند و با چه کسی این کار را کرده اند. چه کسی اهمیت می دهد؟ سفر برای شماست! اجازه ندهید کسی شما را تحت فشار بگذارد تا کاری را که نمی‌خواهید امتحان کنید یا باعث شود احساس بدی نسبت به جایی که بوده‌اید یا کاری که انجام داده‌اید داشته باشید. برای کسانی که سعی می کنند تجربیات شما را یکی کنند، آنها را فراموش کنید. نکته مهم در مورد سفر به دور دنیا این است که اگر نمی خواهید دیگر مجبور نیستید آنها را ببینید.

5. یک لبخند راه طولانی را طی می کند

لبخند در اولین ملاقات با مردم یخ را می شکند و در شرایط سخت کمک زیادی می کند. لبخند زدن می تواند یک لحظه ناراحت کننده را کاهش دهد و تنش را با افرادی که در طول راه با آنها ملاقات می کنید از بین می برد. هنگامی که از مسیری که در حال شکست خوردن هستید خارج می شوید، لبخند اغلب تنها وجه مشترک شما در هنگام برقراری ارتباط است.

حتی هنگام مذاکره در بازار، ما لبخند می زنیم. ما متوجه می شویم که اگر لبخند بزنیم می توانیم معامله بهتری داشته باشیم. متوجه می شویم که اگر لبخند بزنیم مردم محلی بیشتر به ما نزدیک می شوند. اگر لبخند بزنیم خدمات بهتری دریافت می کنیم و وقتی لبخند می زنیم دوستان جدیدی پیدا می کنیم.

6. لازم نیست به زبان دوم مسلط باشید

بسیاری از مردم از ما می پرسند که آیا به زبان های دیگری صحبت می کنیم یا خیر. ما واقعا نداریم! بنابراین اجازه ندهید این واقعیت که به زبان صحبت نمی کنید شما را از سفر به جهان باز دارد. در دنیای امروزی با Google Translate و برنامه های بی شمار زبان دیگر، می توانید به راحتی از پس آن برآیید. اما توصیه می کنیم چند کلمه کلیدی و عبارات زبان محلی را یاد بگیرید. اگر بتوانید «سلام»، «متشکرم»، «حال شما» و دیگر عبارات ساده بگویید، مردم به شما احترام خواهند گذاشت که سعی می کنید زبانشان را یاد بگیرید و تلاش می کنید. یه مقدار خیلی راه میره!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا