سرگرمی و متفرقه

چگونه یک کتاب کودک منتشر کنیم: راهنمای نویسندگان جدید

انتشار کتاب کودک همیشه ساده نیست، به خصوص که صحنه انتشار تغییر می کند. اگر می خواهید وارد صنعت کتاب کودک شوید، در اینجا آنچه باید بدانید.

کتاب های کودک چیست؟

کتاب‌های کودک کتاب‌هایی برای کودکان و نوجوانان هستند. موضوع و دشواری این کتاب ها با افزایش سن خواننده تغییر می کند. ژانرهای مختلفی در ادبیات کودک وجود دارد، از جمله فانتزی، بیوگرافی، غیرداستانی، شعر و علمی تخیلی.

کتاب‌های کودکان می‌توانند برای خوانندگان جوان مفید باشند و به آن‌ها کمک کنند دیدگاه‌های متفاوتی را ببینند، دایره لغات خود را بهبود بخشند و مهارت‌های درک مطلب خود را تقویت کنند.

4 دسته کتاب های کودکان

تبدیل شدن به یک نویسنده کتاب کودک می تواند با چالش هایی همراه باشد. عوامل زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، از جمله گروه سنی هدف و مخاطبان. در حالی که راه‌های زیادی برای انتشار ادبیات کودک وجود دارد، ابتدا باید برخی از دسته‌های مختلف کتاب‌های کودکان را درک کرد:

1. کتاب مصور: کتاب مصور کودکان، روایت‌های کلامی و تصویری را به هم می‌پیوندد. یک مثال عالی از این کتاب‌های تخته‌ای است که در آن هر صفحه تصاویر متوالی مهمی برای روایت دارد. این نوع کتاب به طور کلی کودکان نوپا و خردسالان را هدف قرار می دهد، اما نسخه هایی وجود دارد که برای کودکان بزرگتر و بزرگسالان نیز مناسب است.

2. فصل کتاب: کتاب‌های فصلی، کتاب‌های داستانی طولانی‌تری هستند که عموماً برای خوانندگان متوسط ​​سنین 7 تا 10 سال ایجاد می‌شوند. این کتاب‌ها می‌توانند داستانی یا غیرداستانی باشند و عمدتاً روی نثر بیش از عکس تمرکز دارند، اگرچه اغلب تصاویر را ارائه می‌دهند. داستان‌ها در فصل‌های کوتاهی ارائه می‌شوند که به بازه‌های توجه کوتاه‌تر کودکان می‌پردازند، اگرچه کتاب‌های فصل طولانی‌تر و پیچیده ممکن است برای نوجوانان و بزرگسالان جوان تهیه شود.

3. داستان متوسطه: داستان متوسطه به کتاب هایی اطلاق می شود که برای خوانندگان بین 8 تا 12 سال نوشته شده است.

4. رمان‌های بزرگسالان جوان: داستان‌های تخیلی برای بزرگسالان به کتاب‌هایی گفته می‌شود که برای خوانندگان تقریباً بین 12 تا 18 سال نوشته شده‌اند.

مسیرهای انتشار

چند مسیر انتشار وجود دارد، اما انتخاب درست به نویسنده و اهداف او بستگی دارد. آنچه باید در مورد مسیرهای سنتی و خودنشر بدانید در اینجا آمده است:

1. نشر سنتی: انتخاب مسیر سنتی مستلزم داشتن یک نماینده ادبی است که سپس کتاب شما را به یک انتشارات بزرگ می‌فروشد. یک نماینده و انتشارات بزرگتر می تواند منجر به یک کتاب با کیفیت بالا و همچنین پیش پرداختی در برابر حق امتیاز کار شما قبل از انتشار شود. انتشاراتی که کتاب را خریداری می کند، تمام هزینه های تولید اولیه و ریسک مالی را نیز جذب می کند. بسیاری از ناشران کتاب کودک فقط کتاب‌هایی را از نمایندگان ادبی می‌پذیرند. برخی دیگر فقط در بلوک های زمانی معینی در طول سال ارسالی را می پذیرند.

2. خودنشر: این مسیر به نویسندگان اجازه می دهد تا کنترل کامل ویراستاری را بر تمام جنبه های کتاب خود و فرآیند انتشار حفظ کنند. از آنجایی که خرده فروشان عموماً دوست دارند با توزیع کنندگان شناخته شده شریک شوند، رساندن کتاب شما به یک فروشگاه بزرگ به عنوان یک ناشر «ایندی» می تواند مشکل باشد. اگر کتاب شما بازاریابی لازم برای موفقیت را دریافت نمی کند، انتشار خود می تواند از نظر مالی نیز خطرناک باشد.

3. انتشار ترکیبی: این مدل با مدل درآمدی متفاوتی نسبت به ناشران سنتی به انتشار نزدیک می شود، اما شیوه های مشابهی را در بر می گیرد. ناشران ترکیبی ممکن است شامل ماشین‌های چاپ روشویی باشند، که به نویسنده اجازه می‌دهد کتاب خود را با مدل درآمد پرداختی منتشر کند. نویسنده اساساً تمام کنترل خلاقانه را بر کار خود حفظ می کند، در حالی که از حمایت یک ناشر سنتی کوچکتر برخوردار است. نویسندگان پیش پرداخت دریافت نمی کنند اما از حمایت تیم ناشر برخوردارند.

عوامل ادبی چگونه کار می کنند؟

یک نماینده ادبی نماینده یک نویسنده است که به عنوان واسطه بین آنها و ناشر برای فروش و توزیع آثارشان عمل می کند. نویسندگانی که اولین بار هستند ممکن است برای یافتن یک نماینده ادبی با مشکل مواجه شوند، اگرچه راه‌های زیادی برای تضمین آن وجود دارد. به‌عنوان نویسنده‌ای که برای اولین‌بار نویسنده می‌شوید، باید تحقیقات خود را انجام دهید، فهرست‌های نمایندگان را جست‌وجو کنید، و نامه‌های پرس و جو ارسال کنید تا ببینید آیا کار شما همان چیزی است که عوامل ادبی به دنبال آن هستند یا خیر.

چگونه دست نوشته خود را برای ارسال آماده کنید

نوشتن یک هنر است و انتشار یک کتاب کار کوچکی نیست. در اینجا لیستی گام به گام از آنچه باید انجام دهید تا دستنوشته خود را برای ارسال آماده کنید آورده شده است:

1. نسخه خطی کامل: نوشتن یکی از مهم ترین مراحل است. مطمئن شوید که نسخه شما یک داستان کودکانه است و به خوبی نوشته شده است. کار شما باید یک اکشن افتتاحیه، اقدام/طرح در حال افزایش و یک نتیجه داشته باشد. داستان باید یک محیط به یاد ماندنی، شخصیت (ها) و به طور بالقوه درسی برای کودک داشته باشد.

2. ویرایش: نسخه خطی خود را ویرایش، بازنویسی و اصلاح کنید و از همتایان و همکاران مورد اعتماد خود بازخورد بگیرید. این همچنین فرصتی برای اطمینان از منسجم بودن داستان شما و عدم وجود اشتباه تایپی یا اشتباه گرامری بزرگ است.

3. در مورد مسیر انتشار تصمیم بگیرید: با نسخه خطی اولین کتابتان، زمان انتخاب مسیر انتشار فرا رسیده است. این به اهداف خودتان و نوع حمایتی که امیدوارید داشته باشید بستگی دارد.

4. قالب‌بندی دست‌نوشته: اگر به صورت خودنشر یا ترکیبی انتشار می‌دهید، ممکن است فقط مجبور باشید نسخه‌ی خطی خود را طبق دستورالعمل‌های ارسال یک نرم‌افزار رایانه‌ای قالب‌بندی کنید. این شامل تفکر در مورد تعداد صفحات، تعداد کلمات، تصاویر جلد کتاب و موارد دیگر است. ناشران سنتی دستورالعمل‌های قالب‌بندی نسخه خطی خود را خواهند داشت، بنابراین قبل از ارسال اثر خود، همه چیز را بخوانید.

5. کار خود را به تصویر بکشید: می توانید تصویرسازی کتاب خود را انتخاب کنید یا یک تصویرگر حرفه ای کتاب استخدام کنید.

6. ارسال پرس و جو: یک پرس و جو، یا یک نامه پوششی برای کتاب شما، شامل خلاصه و مخاطبان هدف شما است. یک نامه پرس و جو مناسب می تواند به شما کمک کند تا یک نماینده را ایمن کنید و گام های بیشتری به معامله کتاب نزدیک کنید. شبکه سازی کنید و به خودتان یک جدول زمانی معقول برای ایجاد روابط حرفه ای معتبر بدهید.

7. کتاب خود را کامل کنید: حتی پس از اینکه یک نماینده را ایمن کردید، دستنوشته شما ممکن است به کار اضافی نیاز داشته باشد. به نماینده خود اعتماد کنید تا نسخه خطی شما را به ناشران بفروشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا