اخبار

سلامتی ثروت است

8 نکته برای سالم ماندن

1. ورزش کنید

ورزش یک امر ضروری است. تمرینات هوازی، مانند پیاده روی یا دویدن، می تواند به تنظیم ضربان قلب شما کمک کند و انرژی بیشتری در طول روز به شما بدهد. تمرینات بدنی راهی موثر برای تقویت سلامتی شما و حفظ جریان انرژی در سطوح بهینه است. انجام حداقل 30 دقیقه ورزش در روز برای حفظ سلامتی شما در طولانی مدت کافی است.

چندین مطالعه همچنین فعالیت بدنی را با طول عمر و کاهش خطر مرگ و میر و عوارض مرتبط دانسته اند.

2. به طور مداوم برای ساعات طولانی ننشینید

خواه در خانه، محل کار، یا هر مکان دیگری، نشستن مداوم برای ساعات طولانی، بدون هیچ گونه حرکتی، می تواند متابولیسم شما را کاهش دهد و ماهیچه های شما را ضعیف کند.

اطمینان حاصل کنید که هر چند ساعت یکبار بلند می شوید و حرکت می کنید. هر از چند گاهی عضلات خود را دراز کنید.

3. یوگا را تمرین کنید

یوگا به رشد کلی ذهن و بدن کمک می کند. این یک رسانه دو در یک برای حفظ سلامت شما، هم از نظر ذهنی و هم از نظر جسمی است. تحقیقات نشان داده است افرادی که حداقل 30 دقیقه در هفته یوگا انجام می دهند وزن کمتری دارند و BMI کمتری دارند.

4. خواب مناسب داشته باشید

هر شب حداقل 8 ساعت بخوابید. خواب ذهن شما را آرام می کند و شما را سالم نگه می دارد. خواب کافی سطح بهره وری شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند تا وظایف خود را سریعتر انجام دهید.

خواب مناسب برای حداقل 7-8 ساعت ایمنی را تقویت می کند، متابولیسم را افزایش می دهد و به رشد شناختی کمک می کند.

کمبود خواب خطر ابتلا به چاقی، بیماری قلبی، عفونت و فشار خون بالا را افزایش می دهد. از این رو، یک خواب آرام برای سالم ماندن و تناسب اندام بسیار مهم است.

خواب آشفته می تواند مشکلاتی ایجاد کند. شما همچنین می توانید برخی از عادات سالم را برای داشتن یک خواب خوب در شب تمرین کنید.

5. از خوردن بی فکر خودداری کنید

وقتی گرسنه هستید بخورید و مطمئن شوید که فقط غذای سالم مصرف می کنید. خوردن هر گونه غذای انباشته شده در یخچال می تواند خطرناک باشد

خوردن آگاهانه (توجه به آنچه می خورید) برای کاهش وزن بسیار مهم است.

6. از تفکر بدبینانه بپرهیزید

این، تا حد زیادی، سمی ترین دارویی است که بشر تاکنون شناخته است. طنز این است که خود القا شده است. بدبختی این است که فردی که منفی فکر می کند نمی داند که دارد این کار را می کند.

ایجاد یک نگرش خوش بینانه می تواند زندگی شما را به روش های شگفت انگیزی تغییر دهد. طبق مطالعه انجام شده بر روی افراد مسن، افرادی که مثبت فکر می کنند، زندگی سالمی دارند.

مکانیسم ممکن این است که افرادی که مثبت فکر می کنند از منظر روشن تری به زندگی نگاه کنند. طرز تفکر، رفتار و سبک زندگی آنها – همه اینها به شیوه های مثبتی بر زندگی آنها تأثیر می گذارد.

7. از سیگار کشیدن خودداری کنید

سیگار، دیر یا زود سلامتی شما را از بین می برد. طبق آمار، استعمال سیگار یکی از علل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است. میزان مرگ و میر ناشی از سرطان، بیماری های ریوی و مشکلات قلبی را افزایش می دهد. برای داشتن یک سبک زندگی سالم، سیگار را ترک کنید.

8. مصرف الکل خود را کنترل کنید

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) در سراسر جهان 3 میلیون مرگ به دلیل سوء مصرف بیش از حد الکل رخ می دهد که از این تعداد 13.5 درصد در گروه سنی 20 تا 39 سال (31) قرار دارند.

الکل ممکن است شما را پس از یک روز کاری سخت آرام کند، اما به اندازه کشیدن سیگار خطرناک است. نوشیدن مکرر رفتار شما را تغییر می دهد، ممکن است بر جهت گیری ذهنی، حافظه و تمرکز شما تأثیر بگذارد و در نهایت به کبد شما آسیب برساند.

نکات بهداشتی مناسب برای زنان به عنوان یک راهنمای مفید برای حفظ یک سبک زندگی سالم در میان برنامه های شلوغ آنها عمل می کند. داشتن یک رژیم غذایی متعادل، هیدراتاسیون کافی، کنترل مصرف نمک، بررسی برچسب مواد مغذی، رعایت بهداشت، ورزش منظم، خواب کافی و پرهیز از سیگار و الکل از جمله عواملی هستند که باعث ارتقای سلامت می شوند. اگرچه اتخاذ این عادات در ابتدا ممکن است چالش برانگیز باشد، اما زمانی که به آنها پایبند باشید، از نتایج لذت خواهید برد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا