سرگرمی و متفرقه

غذاها و نوشیدنی هایی که باید در مقادیر محدود مصرف شوند

غذاهای موجود در این لیست را می توان گنجاند، اما اگر می خواهید وزن کم کنید نباید تمرکز اصلی آنها باشد. اگرچه بسیاری از آنها مغذی هستند، اما درصد پروتئین آنها زیاد نیست. بسته به چیزی که دوست دارید و روشی که می خورید، می توانید آن ها را در مقادیر کم به صورت مکرر یا حتی روزانه میل کنید.

پنیر: پنیر یک ماده مغذی و کم کربوهیدارت است و سرشار از کلسیم است. این درحالی است که پروتئین زیادی ندارد و خوردن آن باعث باز شدن اشتها و زیاد خوردن می شود. اگر شما درحال گذراندن رژیم کتو یا رژیم های کم کربوهیدارت هستید می توانید مقدار بسیار کمی از آن را مصرف کنید.

محدوده درصد پروتئین: 39٪ (موزارلای بدون چربی) تا 20٪ (ریکوتا با شیر کامل)

آجیل: آنها در وعده‌های غذایی و هنگام میان‌وعده، ترد، طعم و لذت را فراهم می‌کنند. متأسفانه، آنها به ازای هر کالری، تغذیه زیادی ندارند. همچنین، هنگامی که شروع به خوردن آجیل می کنید، ممکن است متوقف کردن آن دشوار باشد. خوردن بیش از حد آجیل می تواند کالری دریافتی شما را افزایش دهد و کاهش وزن را دشوارتر کند. مهم نیست که چه نوع آجیل را انتخاب می کنید، بیشتر از یک مشت کوچک مصرف نکنید. همچنین، آنها را قسمت کنید و در یک کاسه کوچک بخورید نه در ظرف.

محدوده درصد پروتئین: 18٪ (بادام زمینی) تا 4٪ (آجیل ماکادمیا)

خواص آجیل

1- ایمن کنند قلب و عروق

2- آجیل دارای مواد مغذی و مفید برای بدن است.

3- آجیل یک منبع غنی از آنتی اکسیدان است.

4- میان وعده ای مناسب برای کسانی که تلاش می کنند کاهش وزن داشته باشند.

5- آجیل باعث کاهش سطح کلسترول خون می شود.

گوشت های فرآوری شده با پروتئین کم: بله، خوش طعم و راحت هستند. اما غذاهایی مانند بیکن، سوسیس و سالامی حاوی پروتئین بسیار کمتری نسبت به سایر گوشت ها هستند. اگر آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید باز هم می توانید وزن کم کنید؟ کاملا. اما سعی کنید بیشتر اوقات گوشت های فرآوری شده در بخش “غذاهای مصرفی” را انتخاب کنید.

محدوده درصد پروتئین: 23% (سوسیس) تا 14% (هات داگ)

چربی های اضافه شده: استفاده از کره، خامه یا روغن در پخت و پز یا اضافه کردن این چربی ها سر سفره می تواند طعم سبزیجات و سایر غذاها را خوشمزه کند. اما زمانی که هدف شما کاهش وزن است، مهم است که در مصرف چربی ها زیاده روی نکنید، حتی اگر از رژیم کتو یا رژیم کم کربوهیدرات پیروی می کنید. به اندازه کافی برای طعم دادن اضافه کنید. به یاد داشته باشید، از دست دادن چربی زمانی اتفاق می افتد که شما به جای چربی هایی که می خورید، چربی ذخیره شده بدن را بسوزانید.

محدوده درصد پروتئین: 0% برای همه چربی ها و روغن ها

سبزیجات نشاسته ای: هویج، پیاز، چغندر، سیب زمینی، سیب زمینی شیرین و بیشتر سبزیجاتی که در زیر زمین رشد می کنند، نسبت به سبزیجات غیر نشاسته ای، کربوهیدرات بیشتری دارند و پروتئین کمتری دارند. بنابراین، درصد پروتئین آنها بسیار کمتر است. اگر رژیم کتو یا کم کربوهیدرات دارید، بهتر است آنها را در مقادیر بسیار کم مصرف کنید. اگر رژیم غذایی وگان، گیاهخواری یا مدیترانه ای دارید، می توانید از سبزیجات نشاسته ای در مقادیر کم لذت ببرید.

محدوده درصد پروتئین: 17% (چغندر) تا 9% (ازگیل)

میوه های کم قند: اگرچه غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر هستند، اما میوه ها فاقد پروتئین کافی هستند. این همچنین برای انواع چربی های کم کربوهیدرات که اغلب با سبزیجات گروه بندی می شوند صادق است: آووکادو، زیتون و نارگیل. شما می توانید از انواع توت ها و میوه های غیر شیرین لذت ببرید و همچنان وزن خود را کاهش دهید. حدود یک فنجان توت، 20 زیتون بزرگ، نصف آووکادوی متوسط ​​یا 3 قاشق غذاخوری نارگیل شیرین نشده خرد شده را هدف قرار دهید.

محدوده درصد پروتئین: 20٪ (شاهک) تا 3٪ (زیتون)

غلات کامل:  غلات پروتئین بالایی ندارند. اغلب مردم غلات را بخاطر مغذی بودن ستایش کرده و زیاد مصرف میکنند این درحالی است که منبع پروتئینی خوبی نیستند. بعضی غلات مثل کینوا، گندم سیاه، و برنج وحشی نسبت به بقیه پروتئین بالاتری دارند با این حال اگر رژیم کتو یا کم کربو هیدارت  دارید آن ها را کلا حذف کنید.

محدوده درصد پروتئین: 16% (کینوا، گندم سیاه و برنج وحشی)

شیرین کننده ها: شیرین کننده های بدون قند بحث برانگیز هستند. برخی افراد ممکن است متوجه شوند که استفاده از آنها به کاهش وزن کمک می کند. با این حال، دیگران ممکن است هنگام مصرف شیرین کننده ها هوس کربوهیدرات را تجربه کنند.

اگر از قبل نمی‌دانید متعلق به کدام گروه هستید، می‌توانید انواع مختلفی از شیرین‌کننده‌ها را آزمایش کنید تا ببینید چگونه روی شما تأثیر می‌گذارند. علائمی که باید مراقب آن باشید عبارتند از هوس، گرسنگی، یا ناراحتی گوارشی. هنگام استفاده از شیرین کننده ها، انواعی را انتخاب کنید که بدون کالری یا تقریباً بدون کالری هستند.

محدوده درصد پروتئین: N/A برای شیرین کننده های بدون کالری

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا